Jumaat, 23 Oktober 2020

CARILAH AKU DI NERAKA

 

https://www.youtube.com/watch?v=irXhxz_1HiQ

Credit to Inteam Digital

#carilahakudineraka  #CADN

Fadzli Far East feat. Maliq Suhaimi

Apabila penghuni Syurga telah masuk ke dalam Syurga, lalu mereka tidak menemukan sahabat-sahabat mereka yang selalu bersama mereka dahulu di dunia.  Mereka bertanya tentang sahabat mereka kepada Allah, "YA RABB... Kami tidak melihat sahabat-sahabat kami yang sewaktu di dunia solat bersama kami, puasa bersama kami dan berjuang bersama kami?  Maka ALLAH berfirman : "Pergilah ke neraka, lalu keluarkan sahabat-sahabatmu yang di hatinya ada IMAN walaupun hanya SEBESAR ZARRAH."

(Hadis Riwayat Imam Ibnul Mubarak Dalam Kitab 'Az-Zuhd")


Imam Al-Hasan Al-Basri berkata: "Perbanyaklah sahabat-sahabat mukmin mu, kerana mereka memiliki syafa'at pada hari kiamat nanti."

Imam Ibnul Jauzi pernah berpesan kepada sahabat-sahabatnya sambil menangis: "Jika kalian tidak menemukanku nanti di syurga bersama kalian, maka tolonglah bertanya kepada Allah tentang aku: "Wahai Rabb Kami. Hamba-Mu si fulan, sewaktu di dunia selalu mengingatkan kami tentang Engkau. Maka masukkanlah dia bersama kami di syurga-Mu." Sahabat-sahabatku. Mudah-mudahan dengan ini, aku telah mengingatkanmu tentang Allah. Agar aku dapat bersertamu kelak di syurga dengan Redha-Nya. Aku bermohon kepada-Mu; Kurniakanlah kepadaku sahabat-sahabat yang selalu mengajakku untuk tunduk patuh dan taat kepada syariat-Mu. Kekalkanlah persahabatan kami hingga kami bertemu di akhirat kelak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan